ERC reclamarà el manteniment de la gratuïtat de l’AP7 entre Girona Nord i Girona Sud

La diputada Carme Capdevila titlla d’escàndol que aquest tram utilitzat per molts vehicles com a variant de Girona pugui arribar a ser de pagament una altra vegada

Si no ho assumeix l’Estat, que ho faci Abertis amb els seus beneficis.

La derogació de l’article 8è del Real Decret – llei 6/1999 , norma que va establir una bonificació del 7% en les tarifes de peatges , amenaça d’eliminar l’actual gratuïtat del tram d’autopista entre Girona nord i Girona sud, com també la futura ampliació d’aquesta gratuïtat quan s’hagin obert els nous accessos de Fornells de la Selva i Vilademuls.

La diputada d’ERC, Carme Capdevila, considera que la possibilitat d’eliminar aquesta gratuïtat seria un escàndol majúscul perquè ‘la gratuïtat d’aquests trams no es pot tractar com una compensació a unes bonificacions, sinó que estem parlant d’un territori que no disposa d’una autovia per a poder-hi circular amb una mínima decència i que aquest tram d’autopista fa la funció de variant de Girona’.

Capdevila ha afegit que ‘no es pot deixar els gironins sense aquesta circumval·lació de la ciutat de Girona, si l’Estat no ha fet els deures en infraestructures no pot ara deixar la ciutat amb una variant d’un sol carril com és la de Sant Daniel’.

Esquerra reclamarà al Parlament i el Congrés el manteniment de la gratuïtat i , si cal, que aquesta la mantingui la concessionària amb càrrec als seus beneficis. Queda clar que Abertis ja ha avisat que si l’Estat retira les bonificacions els usuaris acabaran pagant-ho.

El PP pretén justificar aquest nou espoli als contribuents gironins dient que la derogació es fonamenta en que “la compensació establerta en el RDL 6/1999 va trobar la seva justificació en circumstàncies que avui han variat i que , per tant, no justifiquen la seva permanència”. L’exposició de motius d’aquella norma establia que la compensació es feia per “a disminuir la càrrega econòmica dels ciutadans per la utilització d’infraestructures, per a recolzar la competitivitat i la creació d’ocupació mitjançant la rebaixa del preu dels transports de mercaderies”.

“La pregunta és : què ha canviat?. Ara ja no és moment de permetre que els usuaris paguin menys?. Ara no s’ha de donar suport a la competitivitat i la creació d’ocupació?. Això és una nova demostració de la manca de rigor i de rumb del Govern espanyol i que no tenen cap mirament en incrementar l’espoli als gironins i els catalans”.